Botox

Botox czyli toksyna botulinowa jest toksyna biologiczną wytwarzana przez beztlenową pałeczkę Clostridium botulinum. Jest to najsilniejsza znana toksyna biologiczna. Znanych jest 7 typów antygenowych toksyny, oznaczonych od A do G. Zastosowanie kosmetyczne ma oczyszczona postać toksyny, która rozwija się w specjalnych warunkach.

Iniekcje botoksu to w pełni bezpieczny oraz skuteczny zabieg o zastosowaniu przeciwzmarszczkowym. Polega on na podaniu małej dawki toksyny botulinowe do wybranych miejsc na twarzy, dzięki czemu problemy wywołane przez kurczenie się mięśni zostają zlikwidowane.

Botoks blokuje przechodzenie bodźców z nerwów do mięśni, i działa jedynie w obrębie tych mięśni do których został wstrzyknięty zapobiegając skurczowi tych mięśni. Dzięki temu dochodzi do rozluźnienia mięśnia i znajdującej się nad nim skóry, natomiast zmarszczki znikają.

Przeciwwskazania do zabiegu:
  • choroby układu sercowo – naczyniowego
  • uczulenie na ludzką albuminę
  • antybiotykoterapia
  • przyjmowanie leków przeciwbólowych i przeciwgorączkowych
  • zażywanie leków regulujących akcję serca
  • choroby układu nerwowego
  • choroby płytki mięśniowo-nerwowej